SEO çalışmalarında aksatılmaması gereken çalışmalardan biri de sayfa içi optimizasyon sürecidir.

Web sitesini bir vücut olarak değerlendirirsek başlık etiketi hala bir sayfadaki en kritik SEO öğesidir diyebiliriz. Elbette, başlık etiketini diğer öğeler olmadan optimize etmek yeterli değildir. Tüm bu öğeler – meta açıklama, başlık etiketleri, URL’deki anahtar sözcükler ve resim etiketlerindeki alternatif nitelikler diye devam eder.

Başlık Etiketleri

Başlık Etiketleri sırayla h1>h2>h3>h4>h5>h6 etiketlerinden oluşur. Bu etiketler kendi içinde bir hiyerarşiye sahiptir. Sayfanın ana başlığında <h1> etiketi kullanılır.

Google, arama sonuçlarındaki başlık etiketlerini 60 karakterle sınırlar. Bu nedenle başlık etiketlerinizi 60 karakterle sınırlandırmaya ve en alakalı anahtar kelimeleri öne yerleştirmeye çalışın. Bir veya iki karakter geçerseniz panik yapmayın. Ürün adları ve blog yazısı başlıkları daha uzun olma eğilimindedir.

Doğal olmayan anahtar kelimelerle doldurmadığınız sürece genişletilmiş başlık etiketleri için cezalandırılmazsınız. 60 karakterden sonraki kısım görünmeyecek.

Başlık etiketi, aşağıda gösterildiği gibi genellikle bir arama sonucu listesinde mavi metin bağlantısı olarak görünür. Alt kısımda ise meta açıklamayı görebilirsiniz.

planlama örnek

 

Meta Açıklama

Meta açıklamalar, arama yapan kişinin tıklama kararını etkiler ancak sıralamaları etkilemez. Meta açıklaması sayfanızın özetini oluşturan alandır. Meta açıklamalarının sıralamalara etkisi tamamen kullanıcı davranışı ile ilgilidir.

Arama motorları, bir arama sonucundaki mavi bağlantının altındaki siyah açıklayıcı metin olarak meta açıklamaları kullanmayı seçebilir.

Meta açıklamaları 160 karakterle sınırlayın. Bazı durumlarda hatta genelde eğer sayfa içerisinde daha alakalı bir bölüm varsa Google meta açıklama olarak bu kısmı kullanıcıya meta açıklama alanında gösterir.

Meta açıklamalarınızda dikkat çekici ve etkileyici ifadeler kullanarak kullanıcıların sayfanızı tıklama oranını artırabilirsiniz.

Meta Keywords

Artık etkisini tamamen kaybetmiş ve doldurulması gereksiz yük oluşturan kısımdır. Bu nedenle meta anahtar kelimeler alanını boş bırakın. 

Not: Meta anahtar kelimeleri kullanan rakiplerinizi belirleyerek sıralama almak istedikleri kelimeleri bu sayede belirleyebilirsiniz.

URL’de Anahtar Kelime Kullanımı

Her ne kadar genel domainde kullanılan anahtar kelimelerin eskisi gibi SEO’ya etkisi olmasa da özellikle niş alanlarda yayınladığınız sayfaların URL’lerine anahtar kelimelerinizi eklemeniz faydalı olacaktır. İçerik yönetim sisteminiz veya e-ticaret platformunuz izin veriyorsa, anahtar kelimeleri URL’lere yerleştirin. Ama bunu akıllıca yapın. URL’yi, sayfa yayınlandığında, o sayfa için en alakalı anahtar kelimeyi içerecek şekilde bir kez ayarlayın. 

Uyarı: Sayfayı her optimize ettiğinizde URL’deki anahtar kelimeleri değiştirmeyin. URL’ler açık adresler gibidir ve arama motorları postane gibidir. Açık adresinizi her değiştirdiğinizde, postalarınızın bir kısmı (arama performansınız) kaybolur. Bu nedenle URL’lerinizi gereksiz yere değiştirerek doğal arama performansınızı riske atmayın.

Site Gövde İçeriği

Bir e-ticaret sitesi, blog, wiki veya benzeri gibi bilgilendirici bir siteden çok daha kısa olma eğilimindedir. E-ticaret için, ana sayfaya bir metin satırı, her kategori sayfasına birkaç satır ve ürün sayfalarında bir açıklama eklemeyi deneyin. Makaleler veya SSS sayfaları gibi içerikler gerektiği kadar uzun olmalıdır.

Her sayfada, anahtar kelimeyi zorla görünmeden en az bir kez, başlangıca en yakın şekilde kullanın. İçerik yeterince uzunsa ve metin içinde doğal olarak akıyorsa, anahtar kelimeyi veya bağlamsal olarak alakalı başka bir anahtar kelimeyi tekrar ekleyin.

İçerik optimizasyonundaki önceliğiniz, alışveriş yapanların ilginç veya yararlı bulduğu iyi yazılmış bir metin olmalıdır. Hiç kimse “SEO kopyasını” okumak istemez.

İyi optimize edilmiş içerik, pazarlama dili veya endüstri jargonunu değil, alışveriş yapanların gerçek dünya dilini kullanır.

Ana metne, müşterilerinizin alakalı bulacağı birkaç bağlantı eklemeyi deneyin. Bu tür bağlantıların iki önemli SEO faydası vardır: Bağlantının oluştuğu sayfadaki anahtar kelime temasına katkıda bulunurlar ve bağlantı yetkisini ve anahtar kelime bağlamını bağlantı verilen sayfaya iletirler. 

Resim Optimizasyonu ve Alt Etiketi

Alt etiketleri sayfa içeriğinde kullanılan resimlerin ne ile ilgili olduğu konusunda arama motorlarına güçlü sinyaller verir. Bazı durumlarda alt etiket kullanımı SEO’nun en önemli kriteri olabilir. Örneğin ekran okuyucular, görme engelli alışveriş yapanların bir sitede gezinmesine yardımcı olmak için alt özelliklerdeki metni söyler.

Bununla birlikte, alt öznitelikler küçük bir anahtar kelime alaka düzeyi artışı ekleyebilir ve özellikle görsel aramayı optimize etmede yardımcı olurlar. Bunları kısa ve açıklayıcı tutun. Ürün resimleri için öğenin adını kullanın. Ad açıklayıcı değilse, bir veya iki anahtar kelime ekleyin.

Alt özniteliklerini anahtar kelimelerle doldurmayın. SEO faydası yoktur ve korkunç bir kullanıcı deneyimi sunar. Bunları söyleyen bir ekran okuyucuyu dinlemek istemiyorsanız, kelimeleri çıkarın.