Kullanıcıların birçoğu bir araştırma yaparken ya da ürün satın almaya karar vermeden önce Google’a başvurur. Google ve diğer arama motorlarının çalışma mantığını anlamak SEO mantığını anlamakla eşdeğerdir. Bu sayede hangi stratejileri uygulamanız gerektiği konusunda size yardımcı olabilir.

Web siteniz, içerikleriniz ya da sattığınız ürünler rakiplerinize fark atacak düzeyde olabilir. Ancak kullanıcıya ulaşamadıktan sonra bu avantajların hiçbir önemi kalmaz. Arama motorlarına yeterince doğru sinyalleri göndermezseniz web siteniz organik arama sonuçlarında yer almaz.

Arama motorları kullanıcı deneyimlerini en üst düzeyde tutmak için algoritma geliştirmeleri yapmaktadır. Arama motorları, hızlı erişim için sayfaları dizine eklemek için siteleri tarar ve ardından sorgu ve otoriteyle alaka düzeyine göre arama sonuçlarını döndürür.

Arama motorları önce bir sayfayı tarar, dizine ekler ve alaka düzeyine göre sonuçlarda sıralar.

Tarama ve Dizine Ekleme

İnternet ortamı trilyonlarca web sayfası içerir. Arama motoru botları karşılaştıkları sayfaları tarar ve depolar. Bir bot bir sayfa ile tarama sırasında ya da bağlantı takibi esnasında karşılaşabilir. Bu durumda web sayfasının HTML yapısını kaydeder ve içeriği sınıflandırır.

Ancak bazı web sayfaları taranamaz. Örnek olarak bir web sayfasına sadece URL’sini tarayıcıya yazarak ulaşılabiliyorsa, yani başka bir sayfadan ya da web sitesinden bağlantı almıyorsa arama motoru botları büyük olasılıklar bu sayfaya ulaşamayacak ve taramayacaktır.

Sıralama

Arama motorları algoritmaları aracılığı ile taradığı sayfaları alaka düzeyine göre dizine ekler ve ilgili bir arama yapıldığı zaman sonuçlarda listeler. Burada ilgili arama sonuçlarında sayfaların çıkmasını istiyorsanız alaka düzeyi yüksek ve karmaşadan uzak bir sayfa yapınız olmalıdır. Örneğin Google sayfanızı taradığı zaman içeriğin ya da ürünün ne olduğunu anlamalıdır ki kullanıcı bununla ilgili bir arama yaptığı zaman karşısına çıkarsın.

Arama motoru algoritmaları karmaşık bir yazılımdır. O kadar karmaşık ki, onu geliştiren insanlar bile hepsini anlamakta zorlanmaktadır.

Günümüzde ortalama 200 adet sıralama faktörü olduğu bilinmektedir. Ancak sıralama kriterlerinin bununla sınırlı olmadığı da SEO’cular tarafından kabul görmektedir.

Her sayfanın sıralamasını yüzlerce faktör belirler. Birincil faktörler, içeriğin arama terimiyle alaka düzeyidir. Arama yapanların sayfadaki deneyimleri ve sayfaya bağlanan diğer sitelerin kalitesi de sıralamayı etkileyen faktörlerden biridir. Bu faktörler sırasıyla alaka düzeyini, teknik yönleri ve yetkiyi gösterir.

  • Alakadüzeyi, sayfanızdaki içeriğin bir araştırmacının sorgusu ve ilgi alanlarıyla karşılaştırılmasına dayanır. Arama motorları, sayfadaki tüm kelimeleri ve bunların birbirleriyle ve sitedeki diğer sayfalarla nasıl ilişkili olduğunu değerlendirir.

Kullanıcılar alakasız bir siteye yönlendirildiği zaman siteye değil arama motorlarına kızar. Bu nedenle arama motorları kullanıcı deneyimini üst seviyede tutmak için alakalı içerikleri daha üst sıralarda çıkarırlar.

Dahası, arama motorları alaka düzeyini artırmak için kişiselleştirmeyi kullanır. Örneğin, bir arama motoru, daha önceki aramalara dayanarak, arama yapan kişinin balık tutmakla mı yoksa müzikle mi ilgileneceğini muhtemelen bilir.

  • Otorite sinyalleri, bir sayfaya bağlanan sitelerin kalitesini, boyutunu ve alaka düzeyini dikkate alır. Konuyla ilgili kaliteli sitelerden gelen bağlantılar daha fazla değer sağlar. Örneğin önce gelen bir gezi blog sayfasından bir turistik mekanın sitesine giden bir bağlantı, bir teknolojik ürüne giden bağlantıdan daha değerlidir.

Her bir bağlantıyı bir değer oyu olarak düşünebilirsiniz. Sayfanıza veya sitenize ne kadar çok alakalı site bağlanırsa, muhtemelen o kadar değerlidir.