Adwords Anahtar Kelime Listesi Oluşturma Yöntemleri

adwords anahtar kelime bulma

Dijital pazarlama aşamasında müşterileriniz için en doğru anahtar kelimeleri seçerek başarılı bir reklam oluşturabilirsiniz. Reklamların alaka düzeyleri önemli unsurlardır, alaka düzeyi yüksek olan anahtar kelimeleri kullanmak reklam verimliliği ve kalite puanını arttıran unsurlar arasındadır. Eğer reklamımızın üst sıralarda çıkmasını istiyor iseniz, kalite puanını yükseltmeniz gerektiğini de bilmelisiniz. Üst sıralarda çıkan reklamlar dönüşüm oranını doğrudan etkilemektedir.

Anahtar Kelime Seçimi ve Gruplandırma Aşaması

  • Anahtar kelimelerinizi seçerken gruplama yapmak önemlidir. Kısa bir örnek ile açıklamak gerekir ise; SEO grubu oluşturarak, grup içerisine “SEO nedir, SEO ajansı, SEO danışmanlığı, kurumsal SEO danışmanlığı” anahtar kelimelerini bırakabilirsiniz. Kelime öbeklerini yazdığınızda Adwords sizin için alternatif anahtar kelimeleri sıralamaya başlayacaktır.
  • Genel trafiğin yüksek olmasını istiyor iseniz; anahtar kelimelerinizi genel anlamlar taşıyan kelimeler seçebilir ve geniş eşleme olarak kullanabilirsiniz. Örneğin SEO anahtar kelimesini geniş eşleme olarak kullanmanız mümkündür. Eşleme Türleri reklam tıklama oranlarını belirleyen faktörler arasındadır.
  • Her hizmet için ayrı bir kampanya oluşturarak, hizmet sayfaları içinde geçen alakalı anahtar kelimeleri kullanın. Örneğin SEO Danışmanlığı hizmeti veriyor iseniz, SEO danışmanlığı sayfasına özel bir reklam oluşturabilir. Anahtar kelimeler alanına SEO danışmanlığı yazarak, Adwords’un alternatif olarak sunduğu anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz.Alaka düzeyi yüksek olan bir sayfaya reklam oluşturduğunuz için kalite puanınız yüksek olacak ve reklam sıralamanız daha iyi konumlarda olacaktır.
  • Anahtar kelime sayısına dikkat etmek, Google Adwords reklam verenler üzerinde bir araştırma yaparak, her kampanya grubunda en fazla 20 adet anahtar kelime kullanıldığını bildirmektedir. Her kampanya grubu için en az 5 adet anahtar kelime, en fazla 20 adet anahtar kelime kullanmaya özen gösterebilirsiniz.
  • Negatif anahtar kelimeler ile reklam verimliliğini arttırın. Geniş ve sıralı eşleme olarak reklam yayınlıyor iseniz, Geçerli kampanyayı seçtikten sonra > Anahtar Kelimeler > Arama Terimleri >negatif kelimeler
    Alanından tüm zamanlar için yapılmış aramaları görebilirsiniz. Bu arama terimleri içerisinde sizin için geri dönüş sağlamayacak olan anahtar kelimeleri seçebilir ve negatif kelimeler olarak işaretleyebilir siniz. Negatif anahtar kelimeler alanına eklediğiniz kelimeler için artık reklamınız görünmüyor olacaktır.
  • Anahtar kelime planlayıcı kullanarak yeni anahtar kelimeler bulmayı ve sürekli reklamlarınız için yeni kelimeler eklemeyi unutmamalısınız.
  • Arama terimleri raporu sayesinde, aramayı gerçekleştiren ziyaretçilerin reklamınızı tıklamadan önce hangi anahtar kelimeler ile arama yaptığını göstermektedir. Bu sayede raporu inceleyerek, yeni anahtar kelimeler bulabilir ve reklam tıklama oranınızı, geri dönüşüm oranını arttırabilirsiniz.

Anahtar kelimeleri doğru seçerek harika geri dönüşümler elde edebilirsiniz. Anahtar kelime listesinin nasıl oluşturulacağı hakkında daha fazla bilgi için Adwords Anahtar kelime Oluşturma resmi kaynağına göz atabilir;

AdWords’te doğru anahtar kelimeleri seçmek için 5 ipucu videosunu izleyin

Anahtar kelime seçimlerinde aceleci olmamaya özen göstermeniz gerekiyor. Aramaları yapan kullanıcılar yerine kendinizi koyarak, siz olsaydınız bu aramayı gerçekleştirmek için hangi kelimeleri kullanırdınız ve reklamı tıkladıktan sonra nasıl bir sayfa ile karşılaşmak isterdiniz. Reklamlarınızın performanslarını düzenli aralıklarla ölçmeyi unutmayın.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.